MotoroSOKK : Az év első MotoGP nagydíja => "Generációk harca volt" |
Az év első MotoGP nagydíja => "Generációk harca volt"
Nikybaby 2006.03.26. 16:09
Pedrosának majdnem sikerült meglepnie a világot, de ezúttal a sokévnyi tapasztalat és kitartás győzedelmeskedett.
Pedrosa a rajtot követően úgy robogott, mint a gyorsvonat. Mindenkit letolt maga elől. Csapattársa, Nicky Hayden is csak feltartani tudta a háromszoros 250-es világbajnok MotoGP-újoncot. Nem volt vitás, hogy Pedrosa a győzelemért megy, ami valljuk be leírhatatlan meglepetés lett volna.
Az első rajtkockából Capirossi jött el a legjobban és néhány kör alatt másodperceket vert a többiekre. Csapattársa Gibernau, a harmadik körben technikai hiba miatt állt ki. A részleteket nem valószínű, hogy valaha is megtudjuk, hiszen még soha, egyetlen egy alkalommal sem állt ki Ducati műszaki gondok miatt. Ez csak Gibernau-val történhetett meg. Így a tavalyi finálé résztvevői a futam legelején kiestek. Bizony, bizony, hiszen Rossi az első kanyarban bukott. No, nem azért magától, hanem Toni Elias segítségével, aki nagy tülekedésben kiverte Rossi alól a motort.
A címvédő ugyan visszatért a pályára, de már nem volt lehetősége beleszólni a győzelem sorsába, viszont Ellisont és Hofmann-t megelőzve a 14. pontszerző helyen zárt. Eliasról még annyit, hogy a leintés után a Hondát leparkolta a kavicságyba, megállította Rossit és bocsánatot kért tőle. Visszatérve a Pedrosához és Capirex-hez, mindketten a limiten motoroztak. Ahogy azt a szakma megjósolta, Pedrosa nehezen fogja fizikailag bírni a hosszú futamokat. A leintés előtt öt körrel a spanyol nem bírta tartani a tempót az olasz pilótával és beletörődött a második helybe. Mást úgysem tudott volna tenni, hiszen ahhoz még sok répát meg kell enni a spanyolnak, hogy Capirossit lenyomja.
A harmadik helyért az utolsó kanyarokban váratlanul lépett harcba Toni Elias, aki csak egy hajszállal maradt le az amerikaitól. A Yamaháknak, ahogy azt vártuk nem ment ma. Checa a 6. helyre hozta föl a gépét, de aztán folyamatosan csúszott vissza a mezőny végére. Ellisont még Rossi is megelőzte. Edwards a Rossi-Elias ütközés miatt veszített rengeteg helyet és az M1-et a 11. helyre hozta be. Az újoncok közül mindenki szerzett pontot, kivéve De Puniet, aki verseny közben kiállt, mert a sérült kezével nem bírta tartani a gépet.
GRAN PREMIO betandwin.com DE ESPANA, MotoGP Jerez de la Frontera, 27 kör = 119.421 km
1. Loris CAPIROSSI (olasz, Ducati Marlboro Team DUCATI) 45:57.733 perc 2. Dani PEDROSA (spanyol, Repsol Honda Team HONDA) 46:02.108 3. Nicky HAYDEN (amerikai, Repsol Honda Team HONDA) 46:07.729 4. Toni ELIAS (spanyol, Fortuna Honda HONDA) 46:07.868 5. Marco MELANDRI (olasz, Fortuna Honda HONDA) 46:17.280 6. Casey STONER (ausztrál, Honda LCR HONDA) 46:18.970 7. Shinya NAKANO (japán, Kawasaki Racing Team KAWASAKI) 46:19.105 8. Kenny ROBERTS JR. (amerikai, Team Roberts KR211V 46:30.147 9. John HOPKINS (amerikai, Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI) 46:30.392 10. Makoto TAMADA (japán, Konica Minolta Honda HONDA) 46:33.716 11. Colin EDWARDS (amerikai, Camel Yamaha Team YAMAHA) 46:35.663 12. Chris VERMEULEN (ausztrál, Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI) 46:37.247 13. Carlos CHECA (spanyol, Tech 3 Yamaha YAMAHA) 46:40.562 14. Valentino ROSSI (olasz, Camel Yamaha Team YAMAHA) 47:03.499 15. Alex HOFMANN (német, Pramac d'Antín MotoGP DUCATI) 47:21.033 16. James ELLISON (brit, Tech 3 Yamaha YAMAHA) 46:08.428 - egy kör hátrány.
|